Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh silničního ocelobetonového komorového mostu na obchvatu Bludova
Kuba, Michal ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Obsahem práce je variantní návrh nosné konstrukce komorového silničního mostu na obchvatu města Bludov. Most je navržený jako spřažený ocelobetonový o 5 polích s rozpětím 31,25 m; 40,0 m; 60,0 m; 60,0 m; 40,35 m. Hlavní nosná konstrukce je tvořená ocelovou komorou, uzavřenou železobetonovou deskou mostovky, vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosná konstrukce pro každý dopravní směr je řešená samostatně. Překračovanou překážkou je řeka Morava a železniční trať v 2, respektive 3 poli. Návrhová kategorie převáděné komunikace I/44 je S 21,5/100, komunikace je vedena v směrovém oblouku. Výška ocelové komory je závislá od limitované stavební výšky mostu a je navržená na 2,5 m. Most bude vysouván, betonován na montážních podpěrách. Návrh jednotlivých části konstrukce ocelové komory a betonové desky je převáděn podle platných norem ČSN EN. Použitý materiál nosných prvků je ocel třídy S 355 a beton C 35/45.
Krajská knihovna v Havlíčkově Brodě
Sommer, Miroslav ; Röder, Václav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Práce je zpracována jako nosná ocelová konstrukce vícepodlažní budovy krajské knihovny v Havlíčkově Brodě. Při návrhu konstrukce jsou respektovány požadavky na tvarové a dispoziční uspořádání objektu. Komplex sestává ze tří částí – dvou, čtyř a pětipodlažní. Celkové půdorysné rozměry jsou uvažovány cca 85 x 32 m. Návrh je řešen se spřaženou ocelobetonovou stropní deskou. Střešní konstrukce je pultová se sklonem 5°. Kotvení je navrženo kloubové. Vodorovné síly na konstrukci jsou přenášeny rámy v obou směrech.
Návrh silničního ocelobetonového mostu v Trenčíně
Doležal, Tomáš ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl variantní návrh silničního ocelobetonového mostu v Trenčíně. Mostní nosník je navržen jako spojitý s teoretickými rozpětími 65 m + 106 m + 65 m. Byl uvážen vliv stálého zatížení, klimatického (nerovnoměrná a rovnoměrná změna teploty, vítr), smršťování, sedání a dopravního zatížení dle příslušných Eurokódů. Součástí je technická zpráva, statický výpočet, výkresová dokumentace a výkaz materiálu a nátěrových ploch. Výpočtový model byl vytvořen v programu SCIA Engineer.
Nákupní galerie
Altoff, Tomáš ; Štrba, Michal (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh nosnej oceľovej konštrukcie obchodnej galérie. Objekt je situovaný v meste Ostrava. Pôdorys má tvar obdĺžnika a polkruhu. Celkové pôdorysné rozmery sú 72,5 x 55,0 m. Maximálna výška konštrukcie je 18,75 m. Objekt má 3 nadzemné podlažia. Nosný systém je navrhnutý z ocele S235. Stropy tvoria spriahnuté oceľobetónové stropnice. Nad strednou časťou objektu má strecha tvar kružnicového oblúku, nad zvyšnou časťou je strecha šikmá. Pre dve varianty bol spracovaný návrh hlavných nosných konštrukcií. Pre vhodnejšiu variantu bol spracovaný návrh spojov, kotvenia a výkresová dokumentácia.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Hájek, Karel (oponent) ; Kopec, Bernard (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.
Administrativní budova
Vokatá, Kateřina ; Barnat,, Jan (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce objektu administrativní budovy. Má 5 nadzemních a 1 podzemní podlaží. Půdorys objektu je obdélníkového tvaru o rozměrech 45 x 34 m. Dílčí části objektu mají různé výšky. Maximální výška objektu nad terénem je 21,5 m. Výška podzemního podlaží je 4,2 m. Nosnou konstrukci objektu tvoří 9 rámových vazeb v příčném směru, mezi nimiž jsou vloženy spřažené ocelobetonové stropnice. Střecha objektu je plochá. Opláštění objektu je tvořeno hliníkovou sloupko-paždíkovou fasádou.
Administrativní budova
Závacká, Petra ; Barnat, Jan (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce se spřaženými ocelobetonovými prvky ve vodorovném směru objektu administrativní budovy. Diplomová práce obsahuje návrh administrativní budovy s parkovacím domem, které jsou vzájemně propojeny. Administrativní budova má 8 podlaží, parkovací dům s propojovací částí má 4 podlaží. Výška podlaží ve všech objektech v 1.NP je 3,5m. Od 2.NP činí konstrukční výška podlaží 3m. Administrativní budova je obdélníkového tvaru o rozměrech 36 x 48 m. Parkovací dům je obdobného tvaru s rozměry 30 x 54 m. Obě budovy svírají úhel 33°. Výška administrativní budovy nad terénem 26,475m. Výška parkovací budovy s propojovací částí nad terénem 12,795m. Konstrukce je tvořena kloubově uloženými průvlaky na sloup. Spřažený průřez je uložen kloubově na průvlak. Konstrukce obou objektů je ztužena svislými stěnovými ztužidly v příčném i podélném směru. Střechy objektů jsou porůzné pro stanovené období. V administrativní budově se nachází atrium o rozměrech 12 x 24m. Zastřešení atria je provedeno pomocí ocelové konstrukce se skleněnými tabulemi. Opláštění objektu bude tvořit prosklená fasáda.
Možnosti využití vláknobetonů v ocelobetonových spřažených konstrukcích
Pozdíšek, Jan ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předložená disertační práce je zaměřena na analýzu využití netradičních betonových směsí a jejich přínos u spřažených ocelobetonových konstrukcí. Jedná se zejména o nadpodporovou část spojitých nosníků, kde zpravidla působí záporný ohybový moment. Tyto statické systémy se používají jak v mostním stavitelství, tak i při výstavbě pozemních staveb. V současné době se v oblasti záporných ohybových momentů se statickým působením betonu nepočítá. Proto v této oblasti je účinná pouze ocelová část průřezu, případně betonářská výztuž. Tato práce se zaměřuje na možnost statického využití netradičního betonu i v tahu. Potřebné zlepšení meze pevnosti betonu v tahu je zde dosaženo použitím rozptýlené výztuže v cementové matrici v podobě skelných vláken. V úvodní části této práce jsou popsány současné přístupy k navrhování a posouzení výše zmiňovaných stavebních systémů. Dále je zde i popsáno dosavadní využití betonových směsi s rozptýlenou výztuží v praxi.
Multi-Objective Optimization of Complex Composite Structures with Variable Stiffness
Symonov, Volodymyr ; Halama, Radim (oponent) ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
The thesis is dedicated to development of a multi-objective optimization methodology for complex composite structures with variable stiffness. A multi-level hybrid optimization algorithm is developed based on a hybrid optimization method with interpolating response surface, a Genetic Algorithm and a one-dimensional optimization. Finite element analysis software MSC Nastran is used for structural analyses. A new Genetic Algorithm and a parallel one-dimensional optimization algorithm based on “Golden section” method are developed for the methodology. The finite element analysis software and the developed optimization algorithms are integrated with help of a commercial optimization software Noesis Optimus by Noesis Solutions. The developed methodology is verified on an example optimization problem. The results of the problem optimization are compared to those obtained using previously developed methodologies.
Možnosti využití vláknobetonů v ocelobetonových spřažených konstrukcích
Pozdíšek, Jan ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předložená disertační práce je zaměřena na analýzu využití netradičních betonových směsí a jejich přínos u spřažených ocelobetonových konstrukcí. Jedná se zejména o nadpodporovou část spojitých nosníků, kde zpravidla působí záporný ohybový moment. Tyto statické systémy se používají jak v mostním stavitelství, tak i při výstavbě pozemních staveb. V současné době se v oblasti záporných ohybových momentů se statickým působením betonu nepočítá. Proto v této oblasti je účinná pouze ocelová část průřezu, případně betonářská výztuž. Tato práce se zaměřuje na možnost statického využití netradičního betonu i v tahu. Potřebné zlepšení meze pevnosti betonu v tahu je zde dosaženo použitím rozptýlené výztuže v cementové matrici v podobě skelných vláken. V úvodní části této práce jsou popsány současné přístupy k navrhování a posouzení výše zmiňovaných stavebních systémů. Dále je zde i popsáno dosavadní využití betonových směsi s rozptýlenou výztuží v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.